povratak
Podijeli s prijateljima:
COVID-19 – organizacija rada u tijelima državne uprave – obrasci
Dana 20. listopada 2020. godine prema Ministarstvu pravosuđa i uprave i svim ostalim ministarstvima i državnim tijelima uputili smo inicijativu o nužnoj potrebi reorganizacije rada zaposlenika u državnoj službi, na način kao što je to bilo učinjeno tijekom prvog proljetnog vala pandemije COVID-19 (organizacija rada u timovima i dr.).
Navedenom inicijativom zatražili smo provođenje mjera u svim državnim tijelima i pojedinim ustrojstvenim jedinicama gdje je to nužno i potrebno odmah učiniti, a s obzirom na trenutnu epidemiološku situaciju.
Nastavno na navedeno, dana 02.11.2020. godine ministar pravosuđa i uprave, uz prethodnu suglasnost predsjednika Vlade RH, donio je Uputu o mjerama za sprječavanje širenja epidemije bolesti COVID-19 uzrokovane virusom SARS-CoV-2 i osiguranje uvjeta za redovito obavljanje poslova u tijelima državne uprave te uredima i drugim stručnim službama Vlade Republike Hrvatske.
U navedenoj Uputi zaposlenike se upućuje da „često čiste prostore sukladno uputama HZJZ-a“, što nije obveza zaposlenika već poslodavca. Također, navedena Uputa dopušta mogućnost da se u uredima ne može osigurati međusobna fizička udaljenost zaposlenika od najmanje 2 metra, pa za tu situaciju propisuje obvezu korištenje maski za lice ili medicinskih maski. Napominjemo kako je većini službenika i namještenika na proljeće podijeljeno jedna ili dvije pamučne maske bez sigurnosnog certifikata.
S obzirom na navedeno, pripremili smo sljedeće obrasce:
- Zahtjev za osiguranje potrebnog broja zaštitnih maski – kojim se od poslodavca traži osiguravanje dovoljnog broja jednokratnih zaštitnih maski ili FFP2 maski koje su certificirane i kod kojih je od službenih tijela utvrđen stupanj zaštite od prolaska čestica, uključujući i SARS-CoV-2 virusa,
- Zahtjev za osiguranje dezinfekcijskih sredstava – kojim se od poslodavca traži osiguranje potrebne količine dezinfekcijskih sredstava,
- Izjava o nemogućnosti čišćenja prostora – kojom se odbija preuzimanje obavljanja poslova čišćenja poslovnog prostora (jer navedeno bi trebao osigurati poslodavac).
Navedene obrasce možete preuzeti u glavnoj podružnici u kojoj ste član.
Napominjemo kako se navedeno ne odnosi na policijske službenike, koji su izuzeti iz Upute te policija sama donosi mjere koje su u skladu s uputama, mjerama i preporukama Stožera civilne zaštite i Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo te je stanje sa zaštitnim sredstvima i provođenjem mjera značajno bolje.